Univerzita Pardubice

Studenti FESky nesedí jen v učebnách. V terénu sbírají netradiční zkušenosti

15.12.2017
To není pauza na oběd, ale studenti FESky během outdoorové výuky. Znázorňují slavný obraz
To není pauza na oběd, ale studenti FESky během outdoorové výuky. Znázorňují slavný obraz
Foto: J. Mandys
Aby se studenti k diskutovanému tématu dozvěděli, co potřebují, nemusejí vždy sedět jen v učebnách na cvičeních a přednáškách. Své o tom vědí studenti Fakulty ekonomicko-správní, kteří díky dvojici předmětů „Sociologické aspekty managementu“ a „Psychologie“ zažili v zimním semestru i netradiční formy výuky. Vyzkoušeli si totiž metody zážitkové pedagogiky.

Během prvního předmětu studenti absolvovali pochod dlouhý necelých pět kilometrů podél slepého ramene Labe směr Kunětická hora a zpět. Vyzkoušeli si metody podněcující soutěživost, tvořivost a kooperaci. Před pochodem mohli nahlédnout do možností využít divadelní improvizaci jako metodu rozvoje tzv. „soft skills“. Že se nejednalo o pohodovou procházku, bylo zřejmé hned na začátku. Část cesty pršelo a blátivá cesta nebyla vždy pevnou oporou. Přesto cesta nabídla účastníkům náměty pro další zamyšlení.

Procházka podél slepého ramene Labe
Procházka podél slepého ramene Labe
Foto: J. Mandys

Výuka v centru města

Simulace sousoší
Simulace sousoší
Foto: J. Mandys
Studenti předmětu „Psychologie“ měli na první pohled jednodušší pozici. Názorná výuka probíhala v centru města. Tam měli studenti možnost zažít interakci s občany, kteří se v době výuky v centru pohybovali, a také vyzkoušet různá cvičení na podporu tvořivosti a spolupráce. Zima byla o poznání menší. To byla asi jediná výhoda. Úkoly čekaly na studenty stejně náročné. Zapojit náhodné kolemjdoucí do interakce během řešení úkolu vyžadovalo důvtip a odvahu komunikovat.

A na závěr kvízová otázka: Uhádnete, jaké sousoší studenti představují na této poslední fotografii?

Autor: Mgr. Jan Mandys, Ph.D.
Ústav správních a sociálních věd FES


Zaujal Vás tento článek? Sdílejte ho a šiřte dál:

komentáře provozovány na Disqus