Tělocvičny plné pohybu – tradiční i nové pohybové formy přilákaly mnoho studentek i studentů

6. 01. 2016

Prosinec nebyl na Univerzitě Pardubice jen ve znamení návštěv zajímavých osobností, příprav na Vánoce, ale našel se čas i na sportování. Přes 250 sportovních nadšenců si v prosinci našlo cestu na tradiční sportovní vyžití, které měla v režii Katedra tělovýchovy a sportu.

Již tradiční Mikulášský maratón proběhl ve středu 2. prosince 2015. Příjemným překvapením byla první hodina „step ballu“, kdy se tělocvična již zcela zaplnila. Program byl opět pestrý a nabídl příchozím celkem šest lekcí cvičení a jedno vystoupení. Akce odstartovala hodinou již zmiňovaných step ballů a pokračovala jednoduchou hodinou klasického aerobiku. Poté příchozí čekalo taneční vystoupení TC Beta Pardubice, které všechny vánočně naladilo.

Kdo vydržel celý maratón, získal body do soutěže o Standartu rektora 

Další hodina byla zumba, která nikdy na této akci nechybí a po ní následovala hodina intervalového tréninku – tabaty. Toto intervalové cvičení se stává nejen u studentek, ale také u studentů stále více a více oblíbené, což dokazoval počet téměř 140 cvičících. Na závěr byla tradičně zařazena lekce port de bras. 

Do výsledků soutěže o Standartu rektora přitom zasáhli pouze ti, kteří odcvičili všech šest hodin. Na prvních třech místech skončily následující fakulty: FES se ziskem 5 bodů, FChT se 4 body a FF se 3 body. Jsme velice rádi, že je o cvičení stále zájem a že studenti mají chuť cvičit a trávit svůj volný čas pohybem, což dokazuje hojná účast. Do tělocvičen přišlo 250 studentů a studentek.

Sportovní duch ovládl i víkend 

Hned následující víkend se v nových sportovních prostorách naší univerzity konal Víkend s aerobikem. I když byl v názvu aerobik, páteční i sobotní program byl nabitý spíše intervalovými typy cvičení a lekcemi z řady body and mind, což je typ kompenzačního cvičení při nedostatku pohybu nebo jednostranném zatížení. Hlavním cílem je udržovat správnou funkci pohybového aparátu v optimálním stavu, jak pro běžné denní aktivity, tak pro zatížení během sportovních aktivit. Cvičení je vhodné jako prevence zdravotních problémů, bolestivosti a předčasného opotřebení částí pohybového aparátu. 

Vybírat bylo možné z několika sportů

V rámci odpoledního pátečního programu si studentky i zaměstnanci mohli vyzkoušet lekci powerjogy, pilates, port de bras nebo cvičení pro zdravá záda. V sobotu bylo cvičení zaměřeno na posilování jak vlastní vahou, tak i s využitím náčiní, vše na principech intervalových tréninků. V dopoledním programu byla možnost vyzkoušet si lekci aqua-aerobiku, F.I.T. (funkční intervalový trénink), TRX, indoorcycling, jumping nebo kruhový trénink. Po celou dobu akce se mohli všichni posilnit drobným občerstvením. Po fyzicky náročném dni následoval prodloužený strečink k protažení a regeneraci svalových skupin.

Děkujeme všem příchozím a těšíme se na další sportovní akce v následujícím semestru. 

Mgr. Eva Hronová Čaladi a Mgr. Lenka Doležalová
Katedra tělovýchovy a sportu UPa


Přišlo vám to zajímavé? Dejte o tom vědět