Fakulta elektrotechniky a informatiky zažila dny plné soutěžení

25. 04. 2016

Fakulta průběžně rozvíjí spolupráci s talentovanými žáky a stále častěji jim otevírá své dveře. V dubnu se proto stala místem konání dvou významných akcí, do nichž se zapojili jak středoškoláci, tak žáci základních škol. Nejdříve učebny otestovali soutěžící Matematické olympiády a následně soutěže StudNET, zaměřené na informatiku.

Začátkem dubna (4.–8. dubna) se do moderních počítačových učeben na FEI nastěhovali mladí matematici, protože se tu konalo ústřední kolo 65. ročníku Matematické olympiády, které pořádalo Gymnázium Dašická Pardubice. Do kategorie A (nejvyšší matematická kategorie) se probojovalo 50 účastníků a do kategorie P (jediná informatická kategorie) 30 účastníků ze středních škol a víceletých gymnázií z celé České republiky. Účastníky i členy Ústřední komise kromě soutěžení a hodnocení čekal i pestrý program a zajímavé prohlídky „města perníku“, Pardubic.

Z vítězů obou kategorií se sestavila družstva, která budou Českou republiku reprezentovat na mezinárodních olympiádách. Letos se zúčastní 57. mezinárodní matematické olympiády v čínském Hong Kongu a 28. mezinárodní olympiády v informatice v ruské Kazani.

Finále soutěže Czech StudNET Awards 2016

O několik dnů později, 15. dubna, se v nově zrekonstruované posluchárně FEI představili před porotou složenou z odborníků IT firem žáci základních a středních škol se svými vlastními projekty zaměřenými na informatiku. Soutěžilo se ve třech kategoriích: Využití IT ve sféře businessu (první místo získal soutěžní tým: Jan Andrys a David Puchoň ze SPŠE, Pardubice s projektem „Solární elektrárna pro nabíjení elektrokol“, v kategorii Nová média – komunikační strategie první místo obsadil Filip Lorenčík ze SŠIE DELTA, Pardubice s projektem „videoklip Damaged Brains Studio Introduce“ a v kategorii Mobilní zařízení se vítězem stal Vojtěch Šebek ze SPŠE, Pardubice s mobilní hrou „Deep Dungeon“.

Žáci programovali své hry

Žáci základních škol soutěžili v kategorii Kodu Game Lab – Programování her s vlastními hrami, vítězem se stal Petr Matoušů ze ZŠ Štáflova, Havlíčkův Brod s hrou Příběh Ailana. Hry vytvořené v prostředí KODU Game Lab lze hrát i na herní konzole Xbox One, která byla cenou za první místo v této kategorii.

Zvláštní cenu obdržel projekt Filipa Lorenčíka z pardubické soukromé Střední školy informatiky a ekonomie DELTA s projektem videoklip Damaged Brains Studio Introduce, který nejvíce zaujal generálního partnera projektu, společnost Foxconn.

Finálový den byl kromě prezentací projektů studentů středních škol a žáků škol základních zpestřen různými přednáškami porotců z praxe v oblasti IT. Finalistům byly také zpřístupněny laboratoře a učebny FEI, kde si alespoň na chvíli mohli načerpat atmosféru vysokoškolského prostředí.

Ing. Lucie Růžičková
Fakulta elektrotechniky a informatiky UPa


Přišlo vám to zajímavé? Dejte o tom vědět