Studenti FESky nesedí jen v učebnách. V terénu sbírají netradiční zkušenosti

12. 12. 2017

Aby se studenti k diskutovanému tématu dozvěděli, co potřebují, nemusejí vždy sedět jen v učebnách na cvičeních a přednáškách. Své o tom vědí studenti Fakulty ekonomicko-správní, kteří díky dvojici předmětů „Sociologické aspekty managementu“ a „Psychologie“ zažili v zimním semestru i netradiční formy výuky. Vyzkoušeli si totiž metody zážitkové pedagogiky.

Během prvního předmětu studenti absolvovali pochod dlouhý necelých pět kilometrů podél slepého ramene Labe směr Kunětická hora a zpět. Vyzkoušeli si metody podněcující soutěživost, tvořivost a kooperaci. Před pochodem mohli nahlédnout do možností využít divadelní improvizaci jako metodu rozvoje tzv. „soft skills“. Že se nejednalo o pohodovou procházku, bylo zřejmé hned na začátku. Část cesty pršelo a blátivá cesta nebyla vždy pevnou oporou. Přesto cesta nabídla účastníkům náměty pro další zamyšlení.

Výuka v centru města

Studenti předmětu „Psychologie“ měli na první pohled jednodušší pozici. Názorná výuka probíhala v centru města. Tam měli studenti možnost zažít interakci s občany, kteří se v době výuky v centru pohybovali, a také vyzkoušet různá cvičení na podporu tvořivosti a spolupráce. Zima byla o poznání menší. To byla asi jediná výhoda. Úkoly čekaly na studenty stejně náročné. Zapojit náhodné kolemjdoucí do interakce během řešení úkolu vyžadovalo důvtip a odvahu komunikovat.

A na závěr kvízová otázka: Uhádnete, jaké sousoší studenti představují na této poslední fotografii?

Mgr. Jan Mandys, Ph.D.
Ústav správních a sociálních věd FES


Přišlo vám to zajímavé? Dejte o tom vědět